האם קשה לכם להרדם? האם אתם מתעוררים הרבה בלילה?

טיפול CBT-I – טיפול קוגניטיבי התנהגותי לאינסומניה.

טיפול קצר ויעיל לאנשים הסובלים מקשיי שינה (קושי להרדם, יקיצות רבות).
הטיפול מורכב מתוכנית קצרת טווח יעילה ביותר שמטרתה:

karit.png

לשפר את איכות השינה

zzz.png

להוריד את העייפות היומית

moon2.png

להפחית את היקיצות הליליות

clock2.png

לקצר את זמן ההרדמות

עזרה עצמית

עזרה עצמית לאינסומניה

כללי​

אינסומניה (נדודי שינה) מאופיינת ב"קושי להירדם מהפחד שלא אצליח להירדם". לאדם הסובל מאינסומניה יש כל מיני חששות בנוגע לשינה שלו, שבעקבותיהן הוא מסגל לעצמו מגוון התנהגויות כדי להתמודד עם הקושי הזה. במקום תהליך טבעי שבו האדם אינו צריך להתאמץ, לתכנן ולעבוד קשה כדי להירדם- האדם מנסה "להירדם בכוח" ו"לכפות" על עצמו את השינה. אולם, במקום להוביל לשיפור במצב, הבעיה נשארת ואף הולכת ומחמירה.

עזרה עצמית לאינסומניה

כלים ישומיים
כדי לנסות ולהתמודד עם קשיי השינה אנשים מנסים מגוון של שיטות ללא הועיל: מדיטציה, הרפיה, תרופות עם ובלי מרשם, אלכוהול, שמירה על חוקים בסיסיים של שינה, שינוי ריחות בחדר, הימנעות ממאכלים מסוימים ועוד. טיפול קוגניטיבי התנהגותי לאינסומניה

(CBT-I) הוכח כיעיל ביותר ויחסית קצר טווח. טיפול זה מוביל להפחתה של תסמינים, שיפור איכות השינה והפחתת המצוקה של אנשים הסובלים מאינסומניה.  

אינסומניה

ומקום העבודה

סדנא קבוצתית לאנסומניה

סדנה קצרה ואינטימית לאנשים הסובלים מקשיי שינה (כגון קושי להרדם, התעוררויות רבות בלילה).